FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum serwisu www.citywroc.info - zapraszamy Strona Główna
->
Newsy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Wrocławskie City
----------------
Inwestycje realizowane
Inwestycje ukończone
Inwestycje planowane
Newsy
Inne
----------------
Europejskie wieżowce
Wieżowce na świecie
Ogólne
----------------
Humor
Propozycje
Maszyny budowlane
OT
Serwis
----------------
Uwagi i sugestie dotyczące strony
FunClub Citywroc.info na Naszej Klasie
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
serduszko_dla_dzieci
Wysłany: Wto 11:31, 26 Maj 2009
Temat postu:
A mi się tak marzą tramwaje na ND...ale to dopiero w 2015...ha! chyba raczej w 2040! :[
danylko
Wysłany: Pon 18:22, 08 Gru 2008
Temat postu:
tydzien minal, mija nasteony a na swieradowskiej dalej nic sie nie dzieje.
danylko
Wysłany: Wto 12:35, 02 Gru 2008
Temat postu:
haha i jednak opoznienie. a w grudniu powiedza ze przeloza praca i tak inwestycja bedzie znowu wlokla sie miesiacami. taqka to Polska polityka niestety
danylko
Wysłany: Nie 15:46, 30 Lis 2008
Temat postu:
jestem ciekawy czy rzeczywiscie w tym tygodniu rozpocznie sie przebudowa Swierawdowskiej. jak myslicie??
a i wiadomo moze ktoredy planuja ta linie do jelcza prowadzic?? bo slyszalem ze to ma pociag byc a nie tramwaj
rochito
Wysłany: Pią 14:07, 28 Lis 2008
Temat postu: Tramwaje Plus droższe niż oczekiwano
Bombardier i Skoda oferują szybkie tramwaje. Propozycja Czechów jest tańsza o 90 mln zł.
Wiadomo już, które firmy chcą dostarczyć do Wrocławia szybkie Tramwaje Plus. Skoda i Bombardier przedstawiły właśnie swoje oferty szybkiej miejskiej kolejki.
Skoda zaoferowała swoje pojazdy za 263 mln zł, a Bombardier - za 354 mln zł. Tymczasem magistrat zaplanował wydatek rzędu 243 mln zł. Oferta Skody jest zatem aż o 20 mln zł droższa. Co teraz? Urzędnicy analizują, czy w dokumentacji nie ma błędów. Potem zapadnie ostateczna decyzja.
Urząd miejski chce zakupić 28 takich tramwajów. Oznacza to, że jeden (w przypadku wyboru oferty Skody) będzie kosztował ponad 9 mln złotych.
- Za dużo mniejsze pieniądze można by kupić klasyczne tramwaje, np. niskopodłogowe Skody - zauważa Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.
Paulina Tyniec, która w urzędzie miejskim odpowiada za projekt, tłumaczy, że co prawda wagony szybkiej kolejki są droższe, lecz nie trzeba będzie wydawać pieniędzy na budowę pętli tramwajowych.
- A to kosztowna inwestycja. Oprócz samej budowy, musielibyśmy zapłacić również za teren, na którym miałaby znajdować się pętla - tłumaczy Paulina Tyniec.
Szybkie tramwaje mają jeździć po Wrocławiu w 2011 roku. Aby tak się stało, trzeba jednak wykonać ogromną pracę - przede wszystkim wybudować nowe torowiska od Gaju do centrum i dalej na Kozanów i do Leśnicy.
W przyszłym tygodniu ruszy remont ul. Świeradowskiej, a na wiosnę Bardzkiej. To po nich będą jeździły szybkie tramwaje.
W 2009 roku ogłoszony zostanie przetarg na budowę nitki na Kozanów i w okolice stadionu na Maślicach.
Natomiast stare torowiska muszą zostać wyremontowane, bo inaczej nowoczesne wagony nimi nie przejadą. Już gotowy jest odcinek na ul. Lotniczej. W przyszłym roku tory zostaną wymienione na ul. Kosmonautów. Reszta - podczas kolejnych remontów.
To nie wszystkie kłopoty, które czekają urzędników. Wyzwaniem jest również budowa wielkich węzłów przesiadkowych (podobnych do tego na rondzie Reagana). Jeden powstanie koło stadionu na Maślicach, a drugi na ul. Suchej, pomiędzy Dworcem Głównym PKP a PKS. Tam trzeba będzie przebudować również sąsiednie jezdnie, bo na Suchą kierowcy samochodów osobowych już nie wjadą.
Aby szybki tramwaj mógł sprawnie przejeżdżać przez miasto, zainstalowany zostanie również specjalny system sterowania. Komputer będzie sterował ruchem - kiedy tramwaj będzie dojeżdżał do skrzyżowania, dostanie zielone światło.
Cała inwestycja ma kosztować prawie miliard złotych. Na jej przeprowadzenie urzędnicy mają trzy lata. Czy zdążą?
- Jeśli rzucą na front pracy wielkie siły, to tak - podkreśla Gisterek.
Paulina Tyniec dodaje, że w przyszłości powstaną następne linie. Tramwajem pojedziemy do Psiego Pola i na Nowy Dwór. Kiedy? Około 2015 roku. A jeszcze później planuje się wybudować linię tramwajową do Jelcza-Laskowic.
Czym jest Tramwaj Plus?
Tramwaj Plus, czyli szybki tramwaj, ma usprawnić wrocławską komunikację miejską. Będzie miał dwie kabiny dla motorniczego, po dwóch stronach pojazdu. Dzięki temu tramwaj nie będzie musiał zawracać na pętli, dlatego też po obu bokach będą drzwi.
Szybka miejska kolejka ma jeździć wydzielonymi torowiskami. Tramwaje będą miały priorytet na skrzyżowaniach: samochody ruszą dopiero wtedy, kiedy przejadą wagony. Plan jest taki, żeby pojazd zatrzymywał się wyłącznie na przystankach. Te mają być zlokalizowane za, a nie przed skrzyżowaniami.
Na trasie szybkich tramwajów będą jeździły także te zwykłe. Co się stanie, jeśli przed Tramwajem Plus będzie jechał klasyczny? Urzędnicy mówią, że nie ma obawy, by doszło do zatorów. Bo i zwykły tramwaj na trasie będzie miał priorytet na skrzyżowaniach. Dzięki temu także podróż zwykłymi wagonami ma być szybsza. W magistracie liczą, że wówczas wielu wrocławian przesiądzie się z aut do tramwajów.
źródło: POLSKA/Gazeta Wrocławska
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Theme
xand
created by
spleen
&
Emule
.
Regulamin